გამოწვევის გაცნობა
ყოველთვიურად, საქართველოს მასშტაბით, მრიცხველების შემმოწმებელთა გუნდები დადიან საცხოვრებელ კორპუსებსა და უბნებში, ცდილობენ მოახდინონ ათასობით გაზის მრიცხველის მონაცემების აღრიცხვა. ეს ტრადიციული მიდგომა დღევანდელ სწრაფად ცვალებად სამყაროში სულ უფრო პრობლემატური ხდება. მრიცხველების შემმოწმებლები ხშირად ვერ ახერხებენ საცხოვრებელი ბინების შიგნით დამონტაჟებულ მრიცხველებთან წვდომას მაშინ, როდესაც მობინადრეები სახლში არ იმყოფებიან, რაც იწვევს ერთსა და იმავე ადგილზე რამდენჯერმე დაბრუნების აუცილებლობას. ამ გამოწვევის გადასაჭრელად, ბევრი მომხმარებელი მიმართავს არაფორმალურ საშუალებებს და აგზავნის მრიცხველის ფოტოებს WhatsApp-ის საშუალებით - გადაწყვეტილება, რომელიც კეთილი განზრახვის მიუხედავად, ქმნის უსაფრთხოებისა და მონაცემთა მართვის რისკებს.
მანუალური პროცესის გავლენა სცდება უბრალო უხერხულობას. გაზის მიმწოდებლებს უწევთ საველე თანამშრომლების დიდი გუნდების შენახვა, მათი მარშრუტების კოორდინირება და შეგროვებული მონაცემების საბილინგო სისტემებში ხელით შეყვანის მართვა. ეს პროცესი, როგორც წესი, პირველადი წაკითხვიდან საბოლოო დარიცხვამდე 2-3 დღეს მოითხოვს, რაც იწვევს შემოსავლების შეგროვების დაგვიანებას და ზრდის შეცდომების ალბათობას პროცესის თითოეულ ეტაპზე. გარდა ამისა, მესიჯების აპლიკაციების საშუალებით ფოტოების არაფორმალური გადაგზავნა ართულებს იმის დადგენას, თუ როდის მოხდა რეალურად მონაცემების აღება, რაც პოტენციურად შესაძლებელს ხდის მოხმარების მონაცემების მანიპულირებას.
ციფრული გადაწყვეტა ტრადიციული პრობლემისთვის
Empirical-მა შეიმუშავა მოქნილი გადაწყვეტილება, რომელიც ამ მოუხერხებელ პროცესს გარდაქმნის ეფექტურ, მომხმარებელზე ორიენტირებულ სისტემად. აი, როგორ მუშაობს ჩვენი გადაწყვეტილება:
მარტივი მომხმარებლის გამოცდილება
როდესაც დგება მრიცხველის ყოველთვიური წაკითხვის დრო, მომხმარებლები უბრალოდ ხსნიან თავიანთი გაზის მომწოდებლის მობილურ აპლიკაციას ან ვებ-გვერდს. სისტემა მათ ცნობს არსებული ანგარიშის მონაცემებით, რაც გამორიცხავს იდენტობის განმეორებითი დადასტურების საჭიროებას. არსებულ პლატფორმებთან ეს ინტეგრაცია უზრუნველყოფს მომხმარებლებისთვის ნაცნობ გამოცდილებას და ამავდროულად ზრდის მომწოდებლების ციფრულ ჩართულობას.
ჭკვიანი გადაღების ტექნოლოგია
სისტემაში შესვლის შემდეგ, მომხმარებლები ირჩევენ მრიცხველის მონაცემების წარდგენის ოფციას, რაც ააქტიურებს მათი ტელეფონის კამერას. ჩვენი სისტემა რეალურ დროში აწვდის მითითებებს მომხმარებლებს, რათა დაეხმაროს მათ მრიცხველის სწორად მოთავსებაში კადრში. იმის ნაცვლად, რომ მომხმარებლებმა იბრძოლონ არამკაფიო ფოტოებთან, აპლიკაცია აქტიურად ეხმარება მათ:
ეკრანზე ჩნდება ვიზუალური გზამკვლევები მრიცხველის სწორად პოზიციონირებისთვის
სისტემა ავტომატურად ამოიცნობს, როდესაც მრიცხველი სწორადაა მოთავსებული კადრში
რეალურ დროში ხარისხის შემოწმება უზრუნველყოფს, რომ გამოსახულება იქნება წაკითხვადი
ავტომატური გადაღება ირთვება ოპტიმალური პირობების დაკმაყოფილებისას
ეს მართული მიდგომა მნიშვნელოვნად ამცირებს შეცდომებსა და განმეორებითი მცდელობების საჭიროებას, რაც პროცესს ხდის სწრაფსა და მარტივს ნებისმიერი ტექნიკური დონის მომხმარებლისთვის.
ჭკვიანი დამუშავება
კულისებს მიღმა, ჩვენი გადაწყვეტილება იყენებს თანამედროვე OCR ტექნოლოგიას ამ გამოსახულებების მოქმედებად მონაცემებად გარდასაქმნელად:
სისტემა პირველ რიგში ამოწმებს გამოსახულების ხარისხს, რათა უზრუნველყოს ყველა ციფრის მკაფიოდ ხილვადობა. ჩვენი OCR ძრავი შემდეგ ამოიღებს მრიცხველის მაჩვენებელს და ატარებს მრავალჯერად შემოწმებას:
შედარება ისტორიულ მოხმარების ტენდენციებთან უჩვეულო მაჩვენებლების აღმოსაჩენად
მრიცხველის ნომრის გადამოწმება მომხმარებლის ჩანაწერებთან
გამოსახულების დროის აღნიშვნისა და გეოლოკაციის მონაცემების შეფასება
მოსალოდნელი მაჩვენებლების დიაპაზონთან შედარება
რამდენიმე წამში, ამოღებული მაჩვენებელი მუშავდება საბილინგო სისტემის მიერ, გამოითვლება მომხმარებლის მოხმარება და გენერირდება მათი გადასახადი. მომხმარებლები მყისიერად იღებენ დადასტურებას მათი წარდგენის შესახებ და შეუძლიათ დაუყოვნებლივ ნახონ გამოთვლილი გადასახადები.
ინტეგრაცია და უსაფრთხოება
ჩვენი გადაწყვეტილება უპრობლემოდ ინტეგრირდება არსებულ საბილინგო და მომხმარებელთა მართვის სისტემებთან. ყველა მონაცემის გადაცემა არის დაშიფრული და თითოეული წარდგენა ქმნის სრულ აუდიტის კვალს. სისტემა ინახავს ჩანაწერებს:
მრიცხველის ორიგინალი გამოსახულებები
ამოღებული მაჩვენებლები
დროის აღნიშვნისა და ადგილმდებარეობის მონაცემები
დამუშავების ისტორია
ვალიდაციის შედეგები
ეს ყოვლისმომცველი თვალყურის დევნება უზრუნველყოფს გამჭვირვალობას და ამავდროულად თავიდან იცილებს მანიპულაციასა და თაღლითობას.
დანერგვის გზა
ციფრულ მრიცხველის წაკითხვაზე გადასვლა ერთ ღამეში არ ხდება, მაგრამ ჩვენი სტრუქტურირებული მიდგომა უზრუნველყოფს მშვიდ გაშვებას. ჩვენ ვიწყებთ საპილოტე პროგრამით, რომელშიც ჩართულია მომხმარებელთა შერჩეული ჯგუფი, რაც საშუალებას გვაძლევს დავხვეწოთ სისტემა რეალურ გამოყენებაზე დაყრდნობით. ეს საწყისი ფაზა, როგორც წესი, გრძელდება 4-6 კვირა, რომლის განმავლობაშიც ჩვენ:
ვახდენთ არსებულ სისტემებთან ინტეგრაციას
ვატარებთ მომხმარებელთა მომსახურების გუნდების ტრენინგს
ვაგროვებთ მომხმარებელთა უკუკავშირს
ვახდენთ გადაღებისა და დამუშავების ალგორითმების ოპტიმიზაციას
რაც უფრო იზრდება დანერგვა, მომწოდებლებს შეუძლიათ თანდათანობით შეამცირონ მრიცხველების წამკითხავი სამუშაო ძალა და გადაანაწილონ რესურსები უფრო ღირებულ მომხმარებელთა მომსახურების აქტივობებზე. სისტემის წარმატება არის მყისიერი და გაზომვადი - ჩვენი საპილოტე დანერგვები აჩვენებს, რომ მომხმარებლები სწრაფად იღებენ ახალ პროცესს, დანერგვის მაჩვენებელი აღწევს 95%-ს ექვს თვეში.
მრიცხველის წაკითხვის მიღმა
მაშინ როცა ციფრული მრიცხველის წაკითხვის უშუალო სარგებელი ნათელია, ჩვენი გადაწყვეტილება ქმნის საფუძველს უფრო ფართო ციფრული ტრანსფორმაციისთვის. მრიცხველის მონაცემების რეგულარული შეგროვება ქმნის შესაძლებლობებს:
მოხმარების იმ ტენდენციების იდენტიფიცირებისთვის, რომლებმაც შეიძლება მიუთითოს მრიცხველის გაუმართაობაზე
მომხმარებლებისთვის მოხმარების შესახებ ინფორმაციისა და დაზოგვის რჩევების მიწოდებისთვის
სეზონური მოთხოვნის ცვლილებების პროგნოზირებისთვის
ქსელის ტექნიკური მომსახურების გრაფიკების ოპტიმიზაციისთვის
ეს შესაძლებლობები ეხმარება მომწოდებლებს გარდაიქმნან რეაქტიული სერვისის მიმწოდებლებიდან პროაქტიულ პარტნიორებად თავიანთი მომხმარებლების ენერგიის მართვაში.
პრაქტიკული გზა წინ
საქართველოს გაზის მიმწოდებლებისთვის, კითხვა არ არის ის, უნდა მოხდეს თუ არა მრიცხველების წაკითხვის პროცესის ციფრულ ფორმატში გადაყვანა, არამედ ის, თუ როგორ უნდა მოხდეს ეს ეფექტურად. ჩვენი გადაწყვეტილება გვთავაზობს პრაქტიკულ გზას, რომელიც ითვალისწინებს ამ ტრანსფორმაციის როგორც ტექნიკურ, ისე კულტურულ ასპექტებს. თანამედროვე ტექნოლოგიისა და მარტივი მომხმარებლის გამოცდილების კომბინირებით, ჩვენ ვაძლევთ მიმწოდებლებს საშუალებას მოახდინონ თავიანთი ოპერაციების მოდერნიზაცია მომხმარებელთა კმაყოფილების გაზრდით.
შედეგები თავად მეტყველებს: შემცირებული საოპერაციო ხარჯები, გაუმჯობესებული მონაცემთა სიზუსტე, უფრო სწრაფი საბილინგო ციკლები და კმაყოფილი მომხმარებლები. შესაძლოა ყველაზე მნიშვნელოვანი ისაა, რომ მიმწოდებლები იღებენ პლატფორმას მომავალი ინოვაციებისთვის, რაც მათ პოზიციონირებას ახდენს იმგვარად, რომ დააკმაყოფილონ თავიანთი მომხმარებლების მზარდი მოლოდინები სულ უფრო მეტად ციფრულ სამყაროში.
Comments